ابزارهای دستی و عمومی

 

 

ابزار های دستی و عمومی 


کاربرد تجهیزات و ابزار های عمومی در تمامی زمینه ها مانند صنعت، تعمیرات، تجهیزات بازرسی و ایمنی یکی از لوازم ضروری و عمومی است. در این گروه می توان از انواع انبر ها، انواع هویه، تراز، فازمتر، سیم چین، کابل لخت کن نام برد.
در این گروه می توان تمامی لوازم مورد نیاز تعمیرات منازل مانند انبردست، سیم چین، هویه، چسب، انبر پرس و فاز متر را می توان تهیه کرد استفاده از این تجهیزات در منازل جزء حداقل تجهیزات مورد نیاز برای کاربرد خانگی دارد.
همچنین در گروه ابزار دستی و عمومی می توان تجهیزات تخصصی برای تعمیرات و بخش تاسیسات بیمارستان و ادارات را نیز تهیه کرد کاربرد این تجهیزات برای تعمیر و نگهداری بسیار ضروری بوده برخی از این اقلام شامل فازمتر القایی و فاز متر تماسی می باشد که کاربر را از وجود جریان برق در سیم و یا در زیر گچ تشخیص می دهد. انواع آچار در این زیر گروه برای استفاده در تاسیسات  مانند سیم چین، انبردست، کف چین، دم باریک و یا ست انبردست یکی از اقلام مصرفی در این زمینه است.

 

با توجه به تنوع و گسترگی گروه ابزار دستی و عمومی در زیر به بررسی برخی از این تجهیزات اشاره می شود:

انبردست

انبر دست

یکی از ابزار های پرکاربرد برای نگهداری و باز کردن انواع اجسام با دمای بالا و یا اجسامی با سایز غیر استاندارد استفاده می شود. همچین استفاده دیگر انبردست برای اعمال فشار به اجسام است. قدیمی ترین انبردست مربوط به آهنگری بوده که با آن اجسام داغ را نگهداری و جابجا می کردند. انبردست ها انواع مختلفی و با کاربرد های گوناگونی در صنعت برق و مکانیک و آهنگری دارد. یکی از انواع انبردست در صنعت برق انبردست فشار قوی است عایق این انبر دست از نوعی ساخته شده که ولتاژ های بالا تا را تحمل می کند. استفاده از انبر دست های ولتاژ در صنعت برق و ایمنی اپراتور بسیار پرکاربرد است.

سیم چین

 

سیم چین

یکی از ابزارهای پر درخواست در تمامی صنایع است. سیم چین در سایز های مختلف و برای کاربرد های مختلف ساخته می شود. سیم چین از دو لبه تیز برای برش کابل و پایه قطعات الکترونیک ساخته می شود. انواع سیم چین با توجه به رده مختلف مانند کف چین برای قطع پایه قطعات ریز مانند قطعات الکترونیک استفاده می شود.

 سیم لخت کن

 

سیم لخت کن

سیم لخت کن ابزاری برای برداشتن روکش روی سیم است. انواع سیم لخت کن را می توان به دو صورت سیم لخت کن خودکار و دستی تقسیم کرد . سیم لخت کن خودکار با توجه به سایز سیم شیار هایی بروی فک آن وجود دارد و کاربر با اعمال فشار به دسته های انبر فک دوم ابتدا سیم را نگه داشته و فک اول که با توجه سایز سیم تقسیم بندی شده را روکش سیم را جدا می کند.

خار جمع کن و خار بازکن

 

خار جمع کن 

ابزاری است برای جای گذاشتن خار بروی شافت است . با توجه به اینکه شافت نیز درون یک فضای کوچک است نیاز است خار جمع شود تا بروی شفت قرار بگیرد .

انبر قفلی

 

انبر قفلی 

این ابزار پرکاربرد مخصوص اجسام و قطعاتی است که شکل هندسی مشخصی ندارند با توجه به اینکه این ابزار دارای فک متحرک و قابل تنظیم است لذا طیف وسیعی را از ابعاد را پوشش می دهد. بسیاری از پیچ هایی که زنگ زده بوده و باز نمی شوند و یا آچار مخصوص به ان پیچ به دلیل زنگ زدگی نمی تواند باز کند با انبر قفلی باز کرد.

 

 

 

 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان