ترموویژن فلیر

ترموویژن فلیر یکی از برند های معتبر و بسیار دقیق برای اندازه گیری میزان دما و آنالیز حرارتی با بیشترین دقت کارایی است به صورت کلی اساس کار دوبین حرارتی یا ترمویژن بدین صورت است که تمامی اجسامی که دمایی بالاتر از صفر مطلق دارند امواج اینفرارد را با طول موج مختلف از خود ساطع می کنند این امواج با طول موج مختلف توسط دوربین ترموویژن قابل اندازه گیری است. دوربین ترموویژن با توجه به نوع دتکتور رنج دمایی متفاوت با حساسیت های متفاوت قابل انتخاب است که در هنگام خرید دوربین حرارتی باید توجه کرد. خرید دوربین حرارتی ارزان usb دار بسیار مناسب تر از دوربین مخصوص تعمیرات موبایل بوده و بسیار مقرون به صرفه است؛ لذا پیشنهاد می شود. لذا در صورتی که رنج بودجه محدود است خرید دوربین حرارتی ارزان usb پیشنهاد می شود. نحوه کار دوربین ترموویژن بدین صورت است که امواج ساطع شده از جسم به لنز دوربین می رسد طول موج توسط لنز دوربین حرارتی تشخیص و اندازه گیری می شود و توسط پردازنده با توجه به رنج دمایی به صورت طیف حرارتی رنگی بروی نمایشگر نشان داده می شود. قیمت دوربین حرارتی ارزان نبوده و نسبت به نمونه های مشابه قیمت بالاتری دارد.
تست دوربین ترمویژن فلیر بدین صورت است که بعد از روشن کردن دوربین حرارتی باید ضریب بازتابش دستگاه را از منو دستگاه تنظیم کرد. تنظیم این پارامتر در دقت اندازه گیری دستگاه بسیار موثر است و خطای اندازه گیری را بسیارکم می کند. اندازه گیری دما توسط دوربین حرارتی چون به صورت غیر تماسی و به دلیل دریافت امواج اینفراد انجام می شود لازم است. دستگاه قبل از استفاده این پارامتر تنظیم شود. نکته مهم دیگر در هنگام نحوه کار با ترموویژن محدوده دما قابل تحمل توسط دستگاه است. ترموویژن تا دمای 3000 درجه سانتی گراد نیز توان اندازه گیری دارد ولی باید حریم دمایی دستگاه رعایت شود طوری دمای محیطی که دستگاه در حال اندازه گیری است بیش از 50 یا 60 درجه سانتی گراد نباشد در غیر این صورت دستگاه دچار آسیب می شود لذا لازم است که قبل از اندازه گیری حتما شرایط محیطی بررسی شود تا آسیبی به دوربین حرارتی فلیر وارد نشود، همچنین برای اندازه گیری دمای بالا حتما از پنجره حرارتی استفاده شود. 
لوازم جانبی دوربین حرارتی 
لوازم جانبی دوربین ترموویژن شامل انواع لنز دوربین حرارتی ، کابل اتصال به کامپیوتر ، کابل انتقال تصاویر ، باطری ترموویژن ، کارت حافظه می باشد. 
انواع لنز دوربین حرارتی با توجه به زاویه دید لنز و فاصله تا جسم بسیار متفاوت می باشد. قیمت انواع لنز دوربین حرارتی بسیار بالاست تامین لنز دوربین حرارتی فلوک و لنز دوربین حرارتی فلیر با توجه به مشخصات فوق فقط مخصوص برخی دستگاه ها بوده و به همه دوربین حرارتی قابل اتصال نیست.
باطری دوربین حرارتی دارای آمپر های مختلف می باشد با توجه به اینکه ساعت کار مداوم اکثر ترموویژن ها تا حدود 4 ساعت بوده ولی در برخی پروژه ها به دلیل عدم دسترسی به برق شهری برای شارژ مجدد و یا تست مداوم و پیوست به دلیل فوریت کار نیاز به باطری ترموویژن با توان و ساعت کاری بیشتر است. برای خرید لنز دوربین حرارتی باید به مراکز فروش دوربین حرارتی مراجعه و لنز مناسب تهیه شود.

 

 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان