ترمومتر لیزری بنتک

ترمومتر لیزری بنتک برای اندازه گیر ی دما از فاصله دور و بدون تماس با جسم استفاده می شود. به طور کلی روش اندازه گیری دما توسط ترمومتر لیزری بنتک با دریافت امواج اینفراد ساطع شده از اجسام اندازه گیری دما انجام می شود هر جسم با دمای بالای صفر مطلق با توجه به رنج دمایی طول موج متفاوتی از امواج اینفراد را ساطع می کند که دستگاه با اندازه گیری طول موج این اجسام اندازه گیری دما را انجام می دهد.

ترمومتر لیزری پزشکی یکی از این نوع دماسنج غیر تماسی بدن انسان است. ترمومتر های طبی برای اندازه گیری دما سطح پوست انسان طراحی شده است لذا لازم است همگام کار با این دماسنج طبی دستگاه عمود بر پیشانی بیمار و در فاصله یک تا 5سانتی متر از سطح پیشانی بیمار انجام شود. برای اندازه گیری دما نباید دمای محیط کمتر از 25 درجه سانتی گراد باید از آنجا که دما نشان داده شده توسط دماسنج دمای سطح پوست است گرما و سرمای محیط بروی سطح پوست اثر گذار بوده و خطا ایجاد می کند.

برای خرید ترمومتر لیزری لازم است به مواردی همچون رنج دمایی ، حداکثر فاصله قابل اندازه گیری ، سرعت اندازه گیری ، قابلیت تنظیم ضریب باز تابش ، امکان اتصال ترموکوبل و تعداد لیزر توجه کرد. بهترین ترمومتر لیزری دستگاهی است که بیشترین دقت را با توجه به شرایط محیطی که اندازه گیری می شود داشته باشد. فروش ترمومتر لیزری با قیمت مناسب بیشترین درخواست را دارند ولی نیاز است که دستگاه خریداری شده مطابق با ضریب باز تابش اجسامی باشد که دما آن اندازه گیری می شود. ترمومتر صنعتی دارای بازه اندازه گیری بالایی تا حدود 3000 درجه سانتی گراد می باشد که این رنج دمایی برای اندازه گیری دما کوره می باشد که امکان اندازه گیری دما مستقیم نبوده و کاربر امکان نزدیک شدن به کوره با این رنج دمایی بالا را ندارد. دمای محیطی تمامی دما سنج های لیزری تا حداکثر 50 یا 60 درجه سانتی گراد است منظور از دمای محیطی چیزی غیر از رنج دمای اندازه گیری دستگاه می باشد. شرایط محیطی دستگاه میزان تحمل دما توسط دستگاه در محیطی است که اندازه گیری باید انجام شود دما بیش از میزان مشخص شده آسیب جدی به لنز دستگاه و بدنه آن وارد می کند.

 

 

 

 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان