ترمومتر لیزری تستو

ترمومتر لیزری تستو برای اندازه گیری دما به صورت غیر تماسی و از طریق امواج اینفرارد دما را اندازه گیری می کند.

برای استفاده از دماسنج لیزری تستو کافیست دستگاه را با ماشه روشن و با توجه به فاصله مشخص شده اندازه گیری انجام داد. تمامی دماسنج لیزری دارای عددی به عنوان فاصله تا هدف بروی بدنه آن درج شده است که در هنگام خرید دماسنج لیزری باید به این مهم توجه کرد. پارامتر مهم دیگر در قیمت دماسنج لیزری مادون قرمز رنج اندازه گیری دستگاه است.

برای اندازه گیری دقیق تر دما در برخی از مدل ها امکان تنظیم ضریب باز تابش به بروی دستگاه امکان پذیر است.

تنظیم ضریب باز تابش بین 0.1 الی 0.9 با توجه به جسمی که دمای آن باید اندازه گیری شود قابل تنظیم است. تنظیم این ضریب بازتابش در دماسنج مادون قرمز دقت دستگاه را بالا برده و خطای دستگاه بسیار کم می شود. دستگاه هایی که قابلیت تنظیم ندارند بروی عدد مشخصی ثابت است. برای خرید دماسنج لیزری باید به این موارد زیر توجه کرد.

رنج دما : بازه اندازه گیری دما در قیمت دستگاه موثر است همچنین اگر دما اندازه گیری در محدوده مشخصی است در صورتی که بازه اندازه گیری دستگاه بیش از این محدوده باشد دقت دستگاه به مراتب پایین می آید.

قابلیت تنظیم ضریب باز تابش : قیمت دماسنج لیزری مادون قرمز دستگاهی که این قابلیت را دارد بسیار بیشتر از نمونه های معمول است که به مراتب دقت بالاتری در اندازه گیری دارد. توصیه می شود در صورتی که در محدوده 0.9 ضریب باز تابش مناسب است هزینه اضافه ای برای این آپشن پرداخت نشود.

فاصله تا هدف : این گزینه تاثیر بسیار زیادی در قیمت دستگاه دارد و باید در هنگام خرید و قیاس بهترین مارک دماسنج لیزری با سایر برند ها به این مهم توجه کرد. این گزینه فاصله دستگاه تا هدف را مشخص می کند که هرچه این عدد بیشتر باشد می توان با فاصله بیشتری دما را اندازه گیری کرد.

برخی از دماسنج لیزری بدن می تواند دمای پیشانی بیمار را در فاصله 5 سانتی متر از پیشانی بیمار اندازه گیری انجام دهد. دقت بالا و سرعت بسیار بالا در اندازه گیری و عدم تماس با بیمار پارامتر های بسیار مهم در اندازه گیری دمای بدن بیمار می باشد. نحوه استفاده از دماسنج لیزری بدن بدین صورت است که دستگاه را در فاصله حداکثر 5 سانتی متر از پیشانی بیمار و حداقل 2 سانت دقیقا عمود بر پیشانی در زمانی که روی پیشانی خیس نباشد اندازه گیری انجام شود. با توجه به اینکه تب سنج لیزری دمای سطح پوست را نشان میدهد در صورتی که فرد از هوای سرد بیرون به اتاقک نگهبانی یا مرکز دما آمده باشد دستگاه عدد بسیار پایین یا خطا نشان می دهد این امر بسیار رایج بوده و خطای کاربری است نه خطا دستگاه در چنین شرایطی برای اندازه گیری دقیق با تب سنج لیزری باید از فرد بخواهید چند دقیقه ای در دمای محطی که بالای 25 درجه سانتی گراد است صبر کند تا دمای سطح پیشانی با دمای بدن هم اندازه شود.

 

 

 

 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان