ارت سنج هیوکی

ارت سنج دستگاهی برای اندازه گیری میزان مقاومت اهمی چاه ارت در برابر جریان عبوری می باشد در صورتی که این مقاومت بیش از استاندارد مشخص شده حدودا دو اهم باشد بسیار خطرناک می باشد.

در صورتی که اهم چاه ارت با ارت سنج به صورت مداوم اندازه گیری نشود و اهم چاه ارت بالا رود باعث می شود که فیوز محافظ جان درست کار نکرده و در صورتی که در دستگاه نشتی جریان در بدنه داشته باشد باعث خطر برق گرفتگی شده و به همین دلیل اهمیت خرید ارت سنج هیوکی و تست دوره ای با ارت سنج بسیار اهمیت دارد.

روش کار با ارت سنج هیوکی به روش های مختلفی می باشد. به صورت عمومی استفاده از ارت سنج هیوکی سه سیمه معمول بوده و باید برای اندازه گیری ابتدا سیم های متصل به چاه به صورت کامل جدا شود و در فواصل 5 و 10 متری از زمین در یک راستا میله های فلزی در زمین خاکی کوبیده شده و سیم دیگر به چاه ارت وصل شود.

انواع ارت سنج سه سیمه هیوکی و مارک های دیگر به همین روش اندازه گیری می شود .قبل از اتصال اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه اتصال فیزیکی بین میله های فلزی و کاربر وجود نداشته باشد.

سپس با فشردن کلید تست ولتاژ به سیم ها اعمال شده و اهم چاه ارت محاسبه می شود. در صورتی که فضا برای کوبیدن میله مقدور نباشد می شود با یک میله و دقت کمتر اندازه گیری به ارت سنج انجام شود.

روش دیگر در اندازه گیری چاه ارت استفاده از ارت سنج کلمپی هیوکی ژاپن می باشد. استفاده از این روش بسیار راحت بوده ولی چندین مورد هست که باید بدان توجه کرد. قیمت ارت سنج کلمپی هیوکی ژاپن بسیار بالاتر از مدل سه سیمه است همچنین برای اندازه گیری به این روش باید سیم ارت از نوع مفتولی باشد و مدار لوپ برقرار باشد. لذا اندازه گیری چاه ارتی که تازه حفر شده و به سیستم ارتینگ وصل نشده باشد امکان اندازه گیری به روش کلمپی امکان پذیر نمی باشد و فقط باید به روش دو سیمه و یا سه سیمه اندازه گیری شود.

روش دیگر در اندازه گیری چاه ارت توسط ارت سنج چهار سیمه می باشد. با ارت سنج چهارسیمه هیوکی ژاپن می توان اندازه گیری اهم چاه ارت را با دقت صدم اهم اندازه گیری کرد. نحوه اندازه گیری با ارت سنج چهار سیمه هیوکی ژاپن مانند روش سه سیمه می باشد.

با خرید از نمایندگی رسمی هیوکی ژاپن در ایران می توان اندازه گیری دقیق و با اطمینان بالا انجام داد. قیمت ارت سنج هیوکی ژاپن به توجه به نوع آن بسیار متفاوت می باشد. با توجه به توضیحات فوق و روش استفاده از ارت سنجی با هیوکی می توان دستگاهی را انتخاب کرد که بیشترین کارایی و بالاترین دقت را داشته باشد.

 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان