قمقمه و فلاسک 

 

قمقمه و فلاسک مناسب سفر نیز از وسایل ضروری کمپینگ و به طور کلی سفر است. اکثر قمقمه‌ها به علت ساختار پلاستیکی خود قادر به نگه‌داشتن دمای ثابت آب به مدت طولانی نیستند و تنها ابزار مناسبی برای حمل آب در مسافت‌های کوتاه به‌ حساب می‌آیند. به نظر شما یک قمقمه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

قمقمه و فلاسک
برای ثابت نگه‌داشتن دمای آب در مسافت‌های طولانی می‌توان از فلاسک استفاده کرد. اساس کار فلاسک، جلوگیری از انتقال گرما از خارج به درون ظرف و یا از درون ظرف به خارج از آن است. دیواره‌ داخل فلاسک از شیشه ساخته‌شده و شیشه ماده‌ای عایق است که مانع ورود و خروج گرما می‌شود. فلاسک‌های شیشه‌ای اغلب بهداشتی‌ترند و راحت‌تر تمیز می‌شوند. هم‌چنین وجود خلأ در فاصله بین دوجداره، از جریان یافتن گرما جلوگیری می‌کند. اگرچه فلاسک‌‌های بزرگ توانایی بیشتری برای گرم نگه‌داشتن مایعات دارند، اما به علت جاگیر بودن در سفر توصیه نمی‌شوند.

چه نوع فلاسکی برای  کوهنوردی و کمپینگ انتخاب کنیم 

 در کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی، لازم است از فلاسک‌های مقاوم‌تری مثل فلاسک‌های فلزی استفاده کنید. هم‌چنین با توجه به نوع موادی که می‌خواهید گرم نگه دارید، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب فلاسک پیش‌ رو دارید. برخی ترجیح می‌‌دهند در سفر، غذای‌شان را از خانه ببرند. در این صورت باید از فلاسک‌هایی استفاه کنند که مخصوص گرم نگه داشتن غذا است. این نوع فلاسک‌ها اغلب دهانه گشادتری دارند. جالب است بدانید فلاسک‌های چندکاره‌ای وجود دارد که برای گرم نگه داشتن آب و غذا کارآمد است.
تنوع زیادی از فلاسک‌ها در بازار موجود است؛ برای خرید فلاسک مناسب باید به لایه درونی، پوشش بیرونی، حجم و سر فلاسک توجه کنید. با وجود مزایایی که فلاسک‌های شیشه‌ای دارند، باید گفت بسیار شکننده هستند.

فلاسک با کیفیتاگر به دنبال فلاسک‌های بادوام‌تر و پرکاربردتر می‌گردید، فلاسک فلزی را انتخاب کنید. این نوع فلاسک‌ها از استیل ضد زنگ ساخته شده‌اند. پوشش بیرونی فلاسک نیز از هر جنسی می‌تواند باشد. پوشش پلاستیکی از وزن فلاسک می‌کاهد و حمل آن آسان‌تر می‌شود. نکته مهم دیگری که برای خرید فلاسک باید مدنظر قرار دهید، سر فلاسک است. چرا که سر فلاسک باید گرمای فلاسک را به خوبی حفظ کند. بهتر است فلاسکی را انتخاب کنید که در پیچی داشته و احتمال نشتی آن کمتر باشد.

 

 

 

 

 

 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان