انواع انبر

انواع انبر

انبر یکی از ابزار های پرکاربرد در مصارف صنعتی ، خدماتی و منازل می باشد. انواع انبر می توان به انبردست، انواع سیم چین، دم باریک، خار باز کن، کف چین، انبر کلاغی، انبر کابل، انبر شبکه ... اشاره کرد. با توجه به نوع طراحی انبر به دو مدل محور ثابت و محور متغییر می توان انواع انبر ها را تقسیم بندی کرد. انبر با محور ثابت دارای فک با سایز مشخص و غیر قابل تغییر اند. این انبر ها داری محور مرکزی بوده که اکثر محور آن به صورت پرچ و یا پیچ در جای خود ثابت اند و برای کاربرد های معمول که سایز مشخص و محدودی دارند استفاده می شوند. انبر با محور قابل تنظیم که به انبر دو کانال نیز گفته می شود دارای سایز بسیار بزرگتر از محور ثابت بوده و طیف بیشتری از سایز را پوشش می دهد. انواع انبر می توان در زیر به برخی مدل ها اشاره کرد.

 

سیم لخت کن

راهنمای خرید انبر

سیم لخت کن

سیم لخت کن انبری است که بدون آسیب رساندن به رشته های سیم، روکش آنرا جدا کرد. در هنگام خرید سییم لخت کن باید به انواع سیم لخت کن توجه کرد. سیم لخت کن خودکار نیاز به کشیدن سیم توسط کاربر نبوده و به صورت خودکار با میزان دلخواه کاربر روکش سیم را جدا می کند. در سیم لحت کن معمولی باید مدام سایز سیم را تنظیم سپس با اعمال کشش روکش سیم را جداکرد.

 

انبر لغزش

انبر لغزش

این انبر برای کاربرد با اجسام کوچک و یا اجسامی که شکل هندسی منظمی ندارند بسیار کاربردی است. انبر لغزش دارای قدرت زیاد و سطح سفت کنندگی بالایی برخودار بوده و برای کاربرد منازل و تعمیرات بسیار کاربردی است. سایز این انبر عموما بین 6 اینچ الی 8 اینچ می باشد.

 

دم باریک

کاربرد دم باریک برای برداشتن و یا نگهداری اجسام با ابعاد کوچک مناسب است. در هنگام خرید دم باریک باید به طول، سایز دم باریک توجه کرد. همچنین برای کاربا انبر در فضاهای کوچک و محدود دم باریک بهترین گزینه است. کاربرد دم باریک برای نگهداری سیم، پیچاندن سیم، نگه داشتن قطعات کوچک، استفاده در صنایع دستی و الکترونیک بسیار کاربرد دارد.

 

انبر فنس

در راهنمای خرید انبر می توان به بررسی انبر فنس پرداخت کرد. این انبر برای کشیدن میخ های خمیده استفاده می شود و همچنین از دو سیم چین بهره می برد. طراحی انبر فنس طوری بوده که برای در برخی موارد به جای چکش نیز استفاده می شود.

 

کف چین

کف چین

برای قطع پایه قطعات الکترونیک به صورت یک دست و در انتها ترین قسمت پایه از کف چین استفاده می شود. انواع کف چین با توجه به سایز و شکل ظاهری آن اشاره کرد.

 

انبر سوکت زن شبکه

این انبر برای قطع کابل و اتصال دقیق سیم شبکه به سوکت است. انواع سوکت زن شبکه با توجه به نوع سوکت می توان سکوت تلفن را نیز در خود جای دهد.

 

 

 

 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان