سیم چین

سیم چین ها و یا قیچی های سیم بر از جمله ابزار آلات مکانیکی است که به برای بریدن و قطع کردن سیم ها و کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد ، بازو های برش دهنده سیم چین که به شکلی V می باشند به وسیله ی اهرم های سیم چین کابل ها و سیم ها را قطع می کنند .

این ابزار از جمله ابزارهای خیلی کاربردی در حوزه برق و الکترونیک است که از آن به دلیل قطع و برش و یا لخت کردن سیم و کابل استفاده می شود ، نوعی از سیم چین وجود دارد که در اندازه مینیاتوری است و برای قطع اضافه سیم های قطعات الکترونیکی که از پشت فیبر مدار چاپی بیرون آمده مورد استفاده قرار می گیرد .

یکی از کاربرد های اشتباه سیم چین استفاده از آن به عنوان سیم لخت کن هست، این کار به این دلیل اشتباه است که ممکن است باعث زخمی شدن بدنه ی سیم در زمانجدا کردن رو کش آن شود .بهتر است برای لخت کردن سیم از انبر سیم لخت کن استفاده نمود نوعی از سیم چین ها نیز وجود دارند که در بدنه انبر دست ها تعبیه شده و با قرار دادن سیم در پهلوی انبر و بستن آن باعث قطع شدن سیم می شود. انواع سیم چین به شرح ذیل میباشند:

کابل بر

یکی از انواع سیم چین کابل بر است.این نوع سیم چین ها دارای عایق بسیار زخیمی است که از انتقال جریان الکتریکی به کاربر جلوگیری میکند ، کاربرد این سیم چین ها در صنعت برق است.

سیم چین کله گاوی

این نوع سیم چین ها به دلیل استفاده از تیغه های بسیار زخیم و قطور به سیم چین های کله گاوی معروفند و برای بریدن سیم های با قطر بالا مورد استفاده قرار می گیرند، در زمان بریدن سیم و یا کابل بوسیله این انبر ها فشار کمتری به دست و اهرم وارد شده اما در عوض فشار بیشتری به تبغه ها وارد می شود .

سیم چین الکترونیکی

این نوع سیم چین ظریف تر از دیگر سیم چین ها بوده و برای بریدن اضافه قطعات الکترونیکی مورد استفاده می شود.

کف چین

سیم چین‌ها اغلب بعد از برش مرکز سیم را تیز میکنند که به خاطر شکل گوه مانند آرواره‌هاست. اما نوعی از سیم چین‌ها نیز هستند که لبه آن‌ها بر خلاف سیم چین‌های معمولی، گوه‌ای به شکل مثلث قائم الزاویه است یا به عبارت دیگر سیم چین های معمولی دو لبه تیز دارند اما کف چین یک لبه تیز دارد و لبه دیگر تخت است.

انبردست ها معمولا با دم باریک مقایسه می شوند، زیرا انبردست ابزاری است ضخیم، مستحکم، و قدرتمند که بیشتر در صنعت کاربرد دارد اما دم باریک وسیله ای ست که همان کاربرد را دارد اما کمی دم دستی تر است.

تفاوت انبردست و سیم چین در آن است که سیم چین زیر مجموعه انبر دست میباشد و مانند دم باریک دارای ظرافت های بیشتری ست و از نظر کاربردی نیز دارای تفاوت هایی با انبر است. در اینجا به مقایسه کامل این دو میپردازیم تا فرق انبردست و سیم چین هر چه بیشتر و با جزییات دقیق مشخص شود.

 

 

 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان