آنالایزر گاز

 

 

آنالایزر گاز چیست؟

در محیط پیرامون ما انواع گاز ها وجود دارند که بعضی از آن ها سمی و خطرناک هستند. معمولا مواد با قرار گرفتن در معرض حرارت این نوع گاز ها را در محیط پخش می کنند. وجود گاز های آلاینده در سطح شهر روز به روز در حال افزایش است. دود خروجی اگزوز وسایل نقلیه، وجود ترافیک شهری، دود حاصل از سوختن ناقص مواد، دود های سمی کارخانه ها و کارگاه ها، همه و همه باعث تهدید سلامت محیط و انسان ها می شود. از این گاز ها میتوان اكسيدهاي كربن، اكسيدهاي سولفور، اكسيدهاي نيتروژن و هيدروكربن‌ها را نام برد. با توجه به اینکه گاز های سمی از طریق استنشاق به راحتی وارد سیستم تنفسی می شوند، سریعا خون را آلوده کرده و سیستم عصبی را نیز مختل می کند. لذا وجود یک دستگاه برای اندازه گیری و کنترل این گاز ها، مخصوصا در کارخانه ها امری واجب و ضروری است. 

علاوه بر این در بعضی فرایند ها گاز هایی تولید می شود که بسیار اشتعال زا بوده و ممکن است با کوچک ترین محرکی آتش سوزی های بزرگ و حتی انفجار را به دنبال داشته باشند.

دستگاه آنالایزر گاز وظیفه ی تشخیص، اندازه گیری، آشکار سازی و نمایش گاز های آلاینده و قابل اشتعال را بر عهده دارد. همچنین بعضی از دستگاه های آنالایزر گاز که به آن ها نشتی یاب هم گفته می شود عمل آشکارسازی محل نشتی را انجام می دهند. از دستگاه آنالایزر گاز در آزمایشگاه ها و صنایع مختلف نیز استفاده می شود. این دستگاه ها با توجه به تعداد و نوع گازی که اندازه می گیرند و همچنین دقت اندازه گیری انواع مختلفی دارند.

آنالایزر گاز مارمونیکس

 

انواع آنالایزر گاز

آنالایزر گاز از نظر نوع گازی که آنالیز می کند انواع مختلفی دارد. آنالایزر گاز co2، co، گاز شهری، نشت یاب های گاز کولر و یخچال، کیفیت سنج های هوا، نشت یاب گاز دودکش و ... از انواع آنالایزر ها هستند که به عنوان کاربردی ترین دتکتور های گاز شناخته می شوند.

دستگاه آنالایزر گاز به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود: 1- آنالایزر گازهای محیطی 2- آنالایزر گازهای احتراق

آنالایزر گازهای محیطی خود نیز به دو شاخه محیط های صنعتی مانند دکتور های گاز و آنالایزر هوا مانند ایستگاه های هواشناسی تقسیم می شوند.

آنالایزر گازهای حاصل از احتراق نیز در خروجی دودکش صنایع و همچنین اگزوز خودرو به کار می رود. این دسته شامل انواع پرتابل و ثابت می شود که نوع پرتابل آن در صنایع نفت و گاز و صنایع نظامی بسیار پر کاربرد است.

امروزه از آنالایزر های گاز در کاربرد هایی نظیر صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع شیمیایی، بهینه سازی انرژی، کشاورزی، صنایع آزمایشگاهی، صنایع دارویی و ... برای اندازه گیری گاز های مختلف استفاده می شود.

 

 

 

 

 

 

 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان