ضخامت سنج رنگ و لعاب مارمونیکس

 

 

ضخامت سنج رنگ چیست؟

برای اندازه گیری میزان ضخامت رنگ روش های قدیمی مخرب بوده در روش جدید اندازه گیری ضخامت رنگ دیجیتال روش اندازه گیری به روش امواج صوتی و یا التراسونیک می باشد . نحوه کار ضخامت سنج رنگ بدین صورت است که امواج صوتی از لایه رنک عبور کرده و با سطح فلز زی ری برخورد کرده و باز می گردد.

 

نحوه کار با ضخامت سنج رنگ

استفاده از ضخامت سنج رنگ دیجیتال بسیار ساده بوده و با قرار دادن سنسور بروی رنگ عدد بدست می آید . با توجه به اینکه یکی از خطاهای اندازه گیری لغزش دست کاربر به هنگام اندازه گیری است پیشنهاد می شود در یک نقطه مشخص چند بار اندازه گیری انجام شود در صورتی که عدد ثابت بود و یا تغییر ضخامت رنگ اندازه گیری شده خیی محسوس نبود استناد شود. دوم اینکه روش اندازه گیری را بروی تست پیوسته قرار ندهید و تست لحظه ای را از منو دستگاه انتخاب کنید تا در هنگام اندازه گیری میزان کمتری از خطا را داشته باشید و بهترین روش اندازه گیری میزان ضخامت رنگ توسط ضخامت رنگ دیجیتال می باشد.

 

انواع ضخامت سنج

بدون در نظر گرفتن روش های قدیمی اندازه گیری ضخامت رنگ ، ضخامت سنج رنگ دیجیتال دارای دو نوع ضخامت سنج رنگ سنسور سر خود و ضخامت سنج رنگ سنسور مجزا می باشد.

 

معایب و مزایا ضخامت سنج رنگ

معایب و مزایا ضخامت سنج رنگ:

دستگاه با سنسور سرخود دارای مزایایی چون قیمت ارزان ضخامت سنج رنگ ، سرعت اندازه گیری ، خطا کمتر می باشد از طرفی قیمت ضخامت سنج رنگ در سنسور مجزا بالاتر بوده ولی مزیت اصلی آن در زمانی است که برای اندازه گیری میزان ضخامت رنگ روی قطعه محدودیت فضا داشته باشیم از مواردی که از دستگاه استفاده می شود اندازه گیری ضخامت رنگ روی تابلو برق ، اندازه گیری ضخامت رنگ خودرو ، تشخیص رنگ شدگی خودرو، ضخامت رنگ کنتور ، ضخامت رنگ روی لوله و ضخامت پوشش نام برد.

 

انواع سنسور ضخامت سنج رنگ دیجیتال

در هنگام خرید ضخامت رنگ باید به موارد زیر توجه کرد:

رنج اندازه گیری:

با توجه به اینکه اکثرا تا ۱۲۵۰ میکرون را اندازه گیری می کنند در صورتی که ضخامت بیش از این میزان باشد باید به این مهم توجه کرد.

انواع سنسور ضخامت سنج رنگ دیجیتال:

با توجه به اینکه سنسور سرخود و مجزا یکی از انواع ضخامت سنج رنگ بوده علاوه بر آن در سنسور مجزا قطر سنسور و رنج تحمل دما نیز متفاوت است . یکی از کاربرد های گسترده در استفاده از ضخامت سنج رنگ اندازه گیری میزان ضخامت رنگ خودرو و تشخیص رنگ خودرو می باشد. با توجه به اینکه میان ضخامت رنگ در قسمت های مختلف خودرو ، سال تولید و اینکه خودرو داخلی باشد و یا خارجی متفاوت است که باید کاربر قبل از اندازه گیری اینن موارد را بداند از آنجا که قیمت ضخامت سنج رنگ با توجه به مارک های متفاوت متغییر است می توان بهترین ضخامت سنج رنگ را با توجه به کاربری دستگا انخاب کرد. به طور کلی در صورتی که خودرو خوردگی داشته و زیر رنگ بتونه شده باشد به عدد بدست آماده با دستگاه در هنگام تشخیص رنگ بسیار بیشتر از قسمتی است که رنگ فابریک خودرو بوده این روش ساده و راحتی در اندازه گیری است .

 

 

 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان