مولتی متر پرتابل دیجیتال

 

 

مولتی متر پرتابل دیجیتال

مولتی متر های پرتابل دیجیتال نسبت به سایر مولتی متر ها کاربردی تر و شناخته شده تر هستند. باتوجه به ابعاد و وزن کمی که دارند به راحتی قابل حمل بوده و همیشه در دسترس می باشند. نسبت به مدل آنالوگ دقت و کارایی بیشتری دارند. مولتی متر های پرتابل با توجه به نیاز مشتری، انواع مختلفی را شامل می شوند.

مولتی متر چیست

مولتی متر دستگاهی برای مشخص کردن صحت و مشخصات قطعات الکترونیکی و اندازه گیری کمیت های الکتریکی از قبیل ولتاژ، جریان، مقاومت، خازن، فرکانس و غیره است. به عبارتی مولتی متر تمام اتفاقاتی که در یک مدار الکتریکی در حال انجام است به ما نشان می دهد. به مولتی متر آوومتر(AVOmeter) نیز گفته می شود که مخفف آمپر(Amper)، ولت (Volt) و اهم (Ohm) است. اندازه گیری مشخصات قطعات الکترونیکی در یک مدار بسته انجام می شود، لذا برای این کار از دو پراب به صورت هم زمان استفاده شده تا مولتی متر را به شکل سری یا موازی در مدار قرار دهد.

 

انواع مولتی متر پرتابل دیجیتال

همان طور که گفته شد مولتی متر ها با توجه به نیاز مشتری انواع مختلفی را شامل می شوند. این اختلاف شامل دقت اندازه گیری، رزولوشن، رنج اندازه گیری، اندازه گیری جریان یا ولتاژ متناوب یا مستقیم و آپشن هایی نظیر اندازه گیری دما یا hfe و خازن و فرکانس می شود. با توجه به امکانات هر مولتی متر و کیفیت ساخت آن، قیمت ها نیز بسیار متفاوت خواهد بود. در ادامه به بعضی از آپشن های اضافی مولتی متر های پرتابل دیجیتال اشاره می کنیم.

 

اندازه گیری دما

در بیشتر مولتی متر ها امکان اندازه گیری میزان دما توسط ترموکوبل فراهم شده که دارای دقت بسیار خوب و سرعت بالا در اندازه گیری و نمایش تغییرات را دارند. اگر اندازه گیری میزان دما توسط سنسور دما اهمیت دارد باید به این نکته توجه کرد در صورتی که حتی مولتی متر تا دمای 1100 درجه را نیز پوشش دهد سنسور دما داخل دستگاه بیش از 200 درجه سانتی گراد را توان اندازه گیری ندارد و آسیب خواهد دید و باید سنسور مخصوص دما جداگانه تهیه شود.

 

اتصال به کامپیوتر

بعضی از مولتی متر ها قابلیت اتصال به رایانه و نمایش آنلاین مقادیر اندازه گیری شده و همچنین ذخیره ی آن ها روی سیستم را دارند را دارند.

 

اندازه گیری میکرو آمپر و میلی ولت

دقت اندازه گیری یکی از دلایل بالا بودن قیمت بعضی از مولتی متر هاست. رنج اندازه گیری میلی ولت و میکروآمپر در همه ی مولتی متر ها وجود ندارد و اضافه کردن این آپشن به مولتی متر نسبتا پر هزینه است.

 

تست hfe

برخی از مولتی متر ها امکان مشخص کردن پایه های ترانزیستور را دارند.

 

اندازه گیری جریان و ولتاژ DC:

تقریبا همه ی مولتی متر ها جریان و ولتاژ AC را اندازه گیری می کنند. اما برخی مواقع کاربر نیاز به اندازه گیری ولتاژ یا جریان DC دارد که باید از مولتی متر های دیجیتال AC/DC استفاده کند که قیمت بالاتری نیز دارند.

 

 

 

 

 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان