لرزش سنج، نیرو، گشتاور

در این گروه به بررسی تجهیزات اندازه گیری ارتعاش، نیرو و گشتاور پرداخته شده است.

تجهیزات لرزش سنج یا ویبرومتر برای کنترل لرزرش و ارتعاش در صنایع مختلف کاربرد فراوان دارد. این دستگاه ها دارای سنسور های قوی می باشند که بعضی از آن ها میزان حرکات نسبی و برخی میزان حرکات مطلق را اندازه می گیرند. مقدار اندازه گیری شده نیز به سرعت روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

نیروسنج ها نیز برای اندازه گیری نیرو های کششی و فشاری بر جسم طراحی شده است و در دو مدل دیجیتالی و آنالوگ موجود هستند. گشتاورسنج ها نیز که با نام ترک متر هم شناخته می شوند برای اندازه گیری گشتاور سیستم های دوار مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع به وسیله گشتاورسنج می توان نیروی وارد بر محور جسم دوار را اندازه گیری کرد.

 

ارتعاش سنج چیست ؟

در صنایع مختلف برای کنترل لرزش و ارتعاش تجهیزات و ابزار ها از ارتعاش سنج استفاده می شود. این تجهیزات می توانند شامل انواع موتور، ژنراتور، یاتاقان، پمپ، فن و ... باشند. میزان لرزش ها حد استانداردی دارد. بیشتر شدن میزان ارتعاش از حد استاندارد در طولانی مدت باعث آسیب رسیدن به تجهیزات می شود. به همین دلیل در بازدید های دوره ای یا پس از تعمیرا اساسی، از ارتعاش سنج برای اندازه گیری میزان لرزش قطعات استفاده می شود. سنسور مورد مصرف در این دستگاه، سنسور اثر هال بوده که می تواند لرزش های بسیار کم را اندازه گیری نماید. در مدل های پیشرفته تر، لرزش سنج ها قابلیت اندازه گیری سرعت، شتاب و جابه جایی را نیز دارند. سنسور های لرزش سنج به دو گروه سنسور حرکت نسبی و حرکت مطلق تقسیم می شوند.

نیروسنج

نبروسنج برای اندازه گیری نیروی کششی و فشاری وارد بر جسم طراحی شده است. نیروسنج ها در صنایع مختلف مانند خودروسازی، آزمایشگاهی و نیروگاهی کاربرد دارند. همچنین از نیرو سنج برای بازرسی های آزمایشگاهی، کنترل کیفیت و در واحد های پژوهشی استفاده می شود. نیروسنج ها بر اساس شکل ظاهری، کاربرد و دقت به دو دسته لنالوگ و دیجیتال تفکیک می شوند. در نمونه ی انالوگ که بیشتر در آزمایشگاه ها مورد مصرف دارد، از یک فنر و قلاب تشکیل شده است. نیرو سنج های دیجیتال برای ارزیابی مقدار نیرو از سنسور های استرین گیج و لودسل استفاده می کنند.

 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان