کیفیت سنج مایعات

 

 

کیفیت سنج مایعات 

کیفیت آب چه برای انسان چه برای موجودات زنده دیگر و گیاهان از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این بسیاری از مواد و دستگاه هایی که کاربری آن ها وابسته به وجود آب یا مایعات دیگر است، در صورت استفاده از آبی که کیفیت لازم و مورد نیاز را ندارد، دچار مشکل می شوند. پارامتر های مهم در سنجش کیفیت آب شامل میزان اسیدی و بازی بودن،سختی آب، شوری آب، کلر آب، اکسیژن آب و ... می باشد. دستگاه های نیز برای اندازه گیری این پارامتر ها طراحی شده است اما برخی از کیفیت سنج ها به تنهایی چندین پارامتر را مورد بررسی قرار می دهند. کیفیت سنج آب برای اندازه گیری میزان سختی و شوری و اکسیژن آب آکواریوم و استخر های پرورش ماهی نیز استفاده می شود.


روش اندازه گیری کیفیت آب 

کیفیت سنج آب با توجه به کمیت های مورد اندازه گیری و دقت مورد نیاز انواع متفاوتی دارند. روش های متفاوتی نیز برای سنجش کیفیت وجود دارد. برای نمونه در روش رنگ سنجی مقداری از یک محلول خاص را با نمونه مخلوط می کنند. رنگ محلول ایجاد شده را را با رنگ های جدول مخصوصی مقایسه کرده و میزان کیفیت نمونه را می سنجند.

روش پیشرفته تر و دقیق تر استفاده از کیفیت سنج دیجیتال است. اساس کار این دستگاه نیز مقایسه نمونه آزمایش شده با نمونه مرجع است. کیفیت سنج های دیجیتال مانند سختی سنج دیجیتال، ph سنج دیجیتال و اکسیژن متر دیجیتال دارای سرعت و دقت اندازه گیری بالایی هستند و کار با آن ها نیز بسیار راحت است.

 

خرید کیفیت سنج مایعات 

برای خرید کیفیت سنج باید پارامتر مورد اندازه گیری برای تشخیص کیفیت را بدانیم. انواع کیفیت سنج ها در رنج های متفاوتی وجود دارند. دقت اندازه گیری با افزایش رنج اندازه گیری کاهش می یابد. لذا در صورتی که دقت بالایی مدنظر کاربر است بهتر است محدوده کمتری از رنج را درنظر داشته باشد. این دستگاه ها از سنسور های متنوعی استفاده می کنند. نوع سنسور نیز در دقت و قیمت دستگاه تاثیر دارد. علاوه بر آن دمای کاری سنسور ها باهم متفاوت است. در نتیجه برای خرید کیفیت سنج باید به دمای کاری دستگاه دقت شود تا انتخاب دستگاه به نحوی باشد که محدوده ی دمایی مورد نظر کاربر را پوشش دهد.

 

 

 


 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان