میگر 5 کیلو

استفاده از میگر در تست تراسفورماتور ها کاربرد زیادی دارد. میگر زدن را می توان جزو تست های مخرب برشمرد. بار ها اتفاق افتاده است که اعمال ولتاژ بالا باعث سوختن و از کار افتادن ترانس ها شده است. طراحی و ساخت ترانسفورماتور بر اساس استاندارد هایی صورت می گیرد. بعد از ساخت حتما باید میگر زده شوند. در صورت عدم رعایت استاندارد های مورد نظر، نه تنها تراسفورماتور در تست میگر رد می شود بلکه ممکن است به طور کلی از کار بیفتد و تمام مسئولیت و هزینه های انجام شده بر عهده سازنده خواهد بود

 

آموزش طریقه کار با دستگاه میگر تستر عایق

به طور کلی برای کار با میگر دو روش تست عایقی دو سیمه و سه سیمه وجود دارد. دستگاه میگر دارای سه پایه لاین، گارد و ارت می باشد. در روش دو سیم، پایه گارد مورد استفاده قرار نمی گیرد. در واقع میزان مقاومت بین دو پایه لاین و ارت اندازه گیری می شود و پایه گارد برای جدا کردن یک مقاومت از مقاومت دیگر استفاده می گردد. برای تست مقاومت عایق باید مغزی کابل را به پایه لاین میگر وصل کرده و پایه ارت میگر را به سیمی که به دور غلاف کابل پیچیده شده است وصل می کنیم و دکمه تست را میزنیم. اگر مقدار ولتاژ نمایش داده شده به سمت بی نهایت میل کرد به این معنی است که مقاومت عایق کابل سالم و استاندارد بوده، جریانی بین مغزی کابل و سیم دور غلاف بر قرار نشده و عایق اهم بالایی دارد.

 

ویژگی میگر 5000 ولت

در هنگام خرید دستگاه میگر باید به چند عامل که از مشخصات مهم آن هستند توجه کرد. اولین مورد رنج ولتاژ است. مورد دوم جریان خروجی می باشد. باید دقت داشت که میزان جریان و ولتاژ آسیبی به قطعات دستگاه مورد اندازه گیری نزند.

رنج ولتاژ میگر 5000 ولت:

انتخاب رنج برای اندازه گیری دقیق عایق کابل باید بازه ولتاژی را متناسب با توجه به استاندارد آن از بازه 500 ولت تا 5000 ولت انتخاب کرد.

 

تایمر:

وجود تایمر در میگر بسیار کاربردی است. به محض ایجاد جریان و عبور از کابل، تایمر شروع به کار می کند. کاربر می تواند با توجه به نوع دستگاه اندازه گیری و مدت زمان تحمل ولتاژ، تایمر را تنظیم نماید. مثلا در بعضی موارد با توجه به به مدل دستگاه نیاز است ولتاژ به مدت دو دقیقه اعمال شود. با تنظیم تایمر بعد از دو دقیقه ولتاژ قطع می شود. همچنین وجود تایمر باعث می شود بتوان محل قطعی کابل را نیز مشخص نمود. با اندازه گیری مدت زمان رفت و برگشت جریان و محاسبات فیزیک، محل قطعی کابل مشخص خواهد شد.

 

جریان میگر:

از آنجا که علاوه بر ولتاژ جریان خروجی نیز بسیار اهمیت دارد باید جریان خروجی به دقت انتخاب شود تا به قطعه آسیبی نرسد. میزان جریان خروجی در بازه اندازه گیری مقاومت عایق تاثیرگذار است.

 

 

 

 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان