هند پمپ چیست

 

 

هند پمپ چیست

هند پمپ یا پمپ دستی که به آن کالیبراتور دستی فشار نیز گفته می شود برای سنجش صحت عملکرد تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق فشار مانند گیج فشار و ترنسمیتر های فشار به کار می رود. هند پمپ دستی به دو نوع هند پمپ هیدرولیک و پنوماتیک تقسیم می شود. پمپ فشار دستی دارای اهرم و مخزن روغن یا هوا و یک فشار سنج دقیق که به تست گیج معروف است، می باشد. هند پمپ دارای دو خروجی است که یکی به گیج مرجع یا همان تست گیج و دیگر ی به گیج یا ترنسمیتری که نیاز به کالیبره دارد متصل می شود.

انواع هند پمپ

هند پمپ هیدرولیک:

هند پمپ هیدرولیک یک کالیبراتور فشار است که در رنج فشار بالا مورد مصرف قرار می گیرد. این پمپ با ایجاد فشار روغنی، دقت و قدرت بالایی دارد و برای تست گیج ها و ترانسمیتر هایی که رنج فشار بالایی دارند مورد مصرف قرار می گیرد.

هند پمپ پنوماتیک:

هند پمپ های پنوماتیکی برای ایجاد فشار در رنج پایین مورد مصرف قرار می گیرند. این پمپ ها فشار را به دو صورت دستی و یا با استفاده از پمپ داخلی به گیج اعمال می کنند. برای استفاده از پمپ داخلی، میزان فشار توسط کاربر به پمپ داده می شود و پمپ به صورت خودکار فشار مورد نظر را اعمال نموده و مقدار آن در دو کانال خروجی نمایش داده می شود.

 

لوازم جانبی هند پمپ

هند پمپ چگونه کار می کند؟

هند پمپ ها دارای یک سیلندر یکطرفه هستند که با هربار فشردن اهرم، فشار مورد نظر از طریق سیلندر به گیج اعمال می گردد. در بعضی از پمپ های پنوماتیک این اعمال فشار از طریق پمپ برقی داخلی انجام می شود. استفاده از این پمپ های برقی با توجه به قدرت پایینی که دارند برای پمپ های هیدرولیکی مناسب نیست. پمپ دستی هیدرولیک دارای یک مخزن روغن است تا بتواند میزان فشار هیدرولیک را اعمال نماید.

کاربرد هند پمپ

هند پمپ یا کالیبراتور فشار همان طور که از نامش پیداست ابزاری برای کالیبره کردن و تست انواع تجهیزاتی که به فشار مربوط می شوند مانند گیج ها و ترنسمیتر های فشار می باشد. این ابزار دارای دو خروجی مجزا می باشد که یکی از آن ها به گیج مرجع متصل می شود. گیج مرجع میزان فشار را با دقت بسیار بالایی اندازه گیری می کند و با مقایسه این مقدار با مقدار نشان داده شده در گیج مورد آزمایش، میزان خطای آن محاسبه می گردد.

 

کالیبراتور خلاء

کالیبراتورفشار خلاء دستگاهی است که فشار منفی و یا خلاء را تا منفی یک بار ایجاد می کند . این قابلیت محدود به چند مد در هر برند می باشد که کاربرد محدودی دارد. هند پمپ خلاء فشار منفی ایجاد شده را بروی گیج فشار خلاء اعمال می کند این رنج حداکثر تا منفی یک بار است.

 

 

 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان