بازرسی غیر مخرب

 

 

بازرسی غیر مخرب

بازرسی غیر مخرب به تست ها و آزمایش هایی تلقی می شود که طی انجام آن ارزیابی و تعیین خواص مواد بدون آسب رسیدن و تغییر در ماده ی تحت آزمایش انجام می شود. بازرسی های غیر مخرب در بسیاری از صنایع از قبیل برق، خودروسازی، نفت و گاز، عمران، راه سازی، هوانوردی و غیره انجام می شود. این روش ها نسبت به روش های مخرب به صرفه تر بوده و علاوه بر صرف زمان کم دارای دقت بیشتری نیز می باشند.

ویدئو بروسکوپ ها از جمله بازرسی های غیر مخرب چشمی می باشند. این دستگاه دارای یک پراب است که به سر آن یک دوربین متصل شده و برای فیلم برداری و عکس برداری یا نمایش آنلاین در محیط هایی که دسترسی به آن ها به راحتی امکان پذیر نیست به کار می رود. تیوب این دستگاه در طول های مختلف از یک تا 30 متر می باشد. این دستگاه ها در انواع مختفی در بازار وجود دارند. بعضی از مدل های ویدئو بروسکوپ دارای صفحه نمایشگر است و بعضی صفحه نمایش ندارند بلکه از طریق کابل usb به رایانه متصل شده وتصاویر در آن قابل مشاهده خواهد بود. ویدئو بروسکوپ ها در کشتی سازی، راه آهن، توربین بادی، توربین هواپیما، تهویه مطبوع، بررسی جوش های داخل سیلندر و کپسول، رفع نواقص سیم کشی و ... کاربرد فراوانی دارند.

سختی سنج ها نیز از جزو موارد پر کاربرد این دسته بندی هستند. سختی سنج های پلاستیک و لاستیک، سختی سنج فلزات و سختی سنج بتن در این شاخه قرار می گیرند.

آنالایزر رنگ نیز زیر مجموعه این گروه هست. آنالایزر رنگ توانایی شناسایی و تشخیص اجزای رنگ ها را دارد و با تشخیص و تفکیک رنگ های ترکیب شده، میزان روشنایی و شفاف بودن هر کدام را مشخص می کند. این دستگاه هم برای نمونه های رنگ نورانی و هم برای رنگ های غیر نورانی روی کاغذ و چرم و... استفاده می شود. دستگاه آنالایزر رنگ در بررسی کیفیت رنگ های تولید شده، بررسی رنگ و یکسان بودن محصولات تولیدی، بررسی رنگ پارچه ها منسوجات، مقدار رنگ مانتیور ها و لامپ ها و ... کاربرد دارد.

ضخامت سنج التراسونیک


ضخامت سنج ها نیز گروه مهمی از این دسته هستند. ضخامت انواع فلزات و شیشه ها و ورق ها و رنگ ها را می توان اندازه گیری کرد. برای مثال در تعیین ضخامت رنگ روی فلزات از یک ضخامت سنج اولتراسونیک استفاده می شود. به این صورت که ابتدا جنس فلز را با توجه به جدول دستگاه مربوطه انتخاب کرده و دستگاه روی ماده قرار می گیرد. فرکانسی را به سمت آن ارسال می کند. باتوجه به جنس ماده و میزان فرکانس بازگشتی ضخامت رنگی که روی فلز می باشد محاسبه می گردد. اصول اندازه گیری ضخامت فلزات و شیشه ها نیز به همین شکل است.

ازرسی غیر مخرب

اندازه گیری و بازرسی را به صورت دقیق و کامل

 

 

 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان