تجهیزات الکترونیک

 

تجهیزات الکترونیک

زیر گروه تجهیزات الکترونیک شامل ابزار ها و تجهیزات اندازه گیری آزمایشگاه الکترونیک می شود. این گروه بیشتر برای سازمان های آموزشی، کارگاه های برق، آزمایشگاه های الکترونیکی و امثال آن ها کاربرد دارد. اسیلوسکوپ ها، فانکشن ژنراتور ها، سیگنال ژنراتور ها، گالوانومتر و لوازم جانبی آزمایشگاه از قبیل انواع پراب و هویه در این دسته بندی قرار می گیرند.
اسیلوسکوپ ها از جمله دستگاه هایی هستند که تقریبا در تمام آزمایشگاه های الکترونیکی وجود دارند. از اسیلوسکوپ ها برای نمایش شکل موج سیگنال ها استفاده می شود. صفحه نمایش اسیلوسکوپ ها دارای یک محور افقی و عمودی است. محور افقی معمولا زمان را نمایش می دهد و محور عمودی نمایشگر مقدار ولتاژ سیگنال است. بسته به تعداد کانال های اسیلوسکوپ کاربر می تواند شکل موج های مختلف را همزمان روی صفحه نمایش مشاهده کند یا یک سیگنال را بر حسب سیگنال دیگر داشته باشد. طراحی اسیلوسکوپ ها با پیشرفت تکنولوژی همسو بوده و امروزه اسیلوسکوپ های دیجیتال و پرتابل به نسخه ی رومیزی و کاتدی این خانواده اضافه شده اند.
فانکشن ژنراتور ها و سیگنال ژنراتور ها نیز بخش مهمی از تجهیزات آزمایشگاه الکترونیک هستند که سیگنال های مورد نیاز کاربر را با فرکانس و طول موج و ولتاژ مورد نظر تولید می کنند. تفاوت اصلی این دو دسته در شکل موج تولیدی، میزان فرکانس و دامنه است. سیگنال ژنراتور فقط شکل موج سینوسی تولید میکند در حالی که فانکشن ژنراتور توانایی تولید شکل موج سینوسی، مربعی، مثلثی و ... را دارد. با این وجود میزان فرکانس سیگنال ژنراتور به مراتب بیشتر از فانکشن است. در مدل های معمولی میزان فرکانس تا 150 مگا هرتز است در حالی که فانکشن ژنراتور های معمولی فرکانس تا محدوده 2 تا 3 مگا هرتز را ساپورت می کنند. اما در رابطه با دامنه سیگنال، میزان دامنه تولید شده توسط فانکشن ژنراتور بسیار بیشتر از سیگنال ژنراتور هاست. برای مثال در مدل های معمولی، فانکشن ها ولتاژی حدود 10 تا 20 ولت ایجاد می کنند در حالی که رنج تولید ولتاژ در سیگنال ژنراتور ها معمولا در حد میلی ولت است.

در بخش تجهیزات جانبی آزمایشگاهی امکان خرید انواع پراب های مولتی متر و انواع هویه وجود دارد. انتخاب نوع هویه بر اساس کاربردی که مورد نظر کاربر است صورت می گیرد. هویه های 40 وات و 60 وات جزو پر فروش ترین ها هستند. با این وجود برای ظریف کاری هایی مانند تعمیرات موبایل که قطعات حساس به دما در آن وجود دارد باید از هویه های هوای گرم که میزان دمای خروجی آن ها قابل تنظیم باشد استفاده کرد.

 




  • وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا
  • محبوب ترین
مرتب سازی براساس
ثبت سفارش
تعداد
عنوان